خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/01 - 16:28
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
نیکزاد:

پروژه‌های فاضلاب در شهرهای نیر، سرعین و اردبیل در حال تکمیل است

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: پروژه‌های فاضلاب نیز در شهرهای نیر، سرعین و اردبیل در حال تکمیل است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز چلوند – اردبیل اظهار کرد: ما در این سه سال به عهد خود در حوزه تدارک و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز عمل کردیم که نمونه آن اجرای خط انتقال گاز چلوند به اردبیل است که به عنوان خط دوم اجرایی و عملیاتی می‌شود.



وی تصریح کرد: عنصر اصلی در توسعه استان توجه به زیرساخت‌ها اعم از ارتباطات و نیروی انسانی است که می‌تواند تحول واقعی را رقم بزند.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه زیرساخت‌ها ما در سه سال اخیر تلاش کردیم تا پروازهای منظمی را در فرودگاه اردبیل برقرار کنیم به طوری که هم اکنون ۵۶ پرواز در هفته به مقصد فرودگاه اردبیل و پارس آباد در حال انجام است.



نیکزاد افزود: شرکت‌های مختلف تمایل خود را برای برقراری پرواز به مقصد فرودگاه اردبیل اعلام کردند و به زودی شرکت هواپیمایی زاگرس نیز پروازهای خود را به مقصد اردبیل دایر خواهد کرد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن اردبیل به طول ۱۷۸ کیلومتر به عنوان سخت‌ترین پروژه ریلی کشور در حال اجرا است که تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع برای آن هزینه شده است.



نیکزاد نیاز راه آهن اردبیل را به ۲ هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل و بهره‌برداری یادآور شد و اضافه کرد: این پروژه ریلی ۹۵ درصد پیشرفت دارد و با تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان منابع، تا آخر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.



وی بیان کرد: راه آهن اردبیل – میانه بیش از ۲۵ کیلومتر تونل، چهار کیلومتر پل و سه کیلومتر گالری دارد که به رغم سختی پروژه در حال انجام است و امیدواریم اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد را نیز شاهد باشیم.



نیکزاد به زیرساخت راه و تکمیل محورهای مواصلاتی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷۸ کیلومتر محور اردبیل – سرچم در مرحله توسعه بزرگراهی است که ۷۸ کیلومتر آن تکمیل شده و به زیر بار ترافیک رفته است.



وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به غیر از ۵۰ کیلومتر این مسیر که دارای تونل است، مابقی پروژه با سرعت در حال انجام است تا به یک زیرساخت مناسب و ایمن دست پیدا کنیم.



نیکزاد آب را دیگر زیرساخت مورد نیاز برای استان اعلام کرد و گفت: ۵۰ میلیون متر مکعب قرار بود آب از سد عمارت و گیوی به استان انتقال یابد که این کار انجام نشد اما تلاش می‌کنیم تا با اخذ مجوز از وزارت نیرو ۵۰ میلیون متر مکعب آب را از سد شهریار به اردبیل منتقل کنیم.



وی در مورد تکمیل زیرساخت برق نیز تصریح کرد: پیگیر استقلال برق استان از آذربایجان شرقی هستیم و در کنار آن به ارزش ۵۰ میلیارد تومان منابع تأمین شده، پست فوق توزیع برق اجرایی و عملیاتی می‌شود تا تولید یک‌هزار و ۱۵۰ مگاوات برق را در استان خارج از نیاز استان شاهد باشیم.



نیکزاد افزود: در حوزه ارتباطات و زیرساخت تلفن همراه نیز اقدامات خوبی آغاز شده و پروژه‌های فاضلاب نیز در شهرهای نیر، سرعین و اردبیل در حال تکمیل است و در نمین نیز به زودی این پروژه آغاز خواهد شد.



وی با قدردانی از وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز در اجرایی شدن خط دوم انتقال گاز استان از چلوند به اردبیل خاطرنشان کرد: ۱۱ میلیون متر مکعب مصرف گاز استان بوده که با خط انتقال اجرایی، ۱۴ میلیون متر مکعب به این رقم افزوده می‌شود.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای اجرای این پروژه در مدت یک سال انجام می‌شود تا گاز علاوه بر اردبیل، به شمال استان رسیده و امکان بهره برداری از پروژه‌های صنعتی و بخش کشاورزی فراهم آید./



پایان پیام

  • کد خبر : 368661
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار